Tikuista asiaa

13.3.2013



Hiihtolomalla kävimme perheen kanssa Tampereen suunnalla ja poikkesimme matkalla Häijääläiseen Sattumankauppaan. Sieltä bongasin nämä kauniit vanhat tulitikkuaskit euron kappale. Niitä katsellessani
tein hauskan huomion, askithan ovat aivan kuin minitaideteoksia! Vanhaan hyvään aikaan myös tulitikku-askien kansien suunnitteluun sekä hyödyntämiseen mainonnassa on kiinnitetty aivan eri tavalla huomiota kuin nykyään. Askien joukossa on melkoisia helmiä sekä ulkonäöllisesti että nauruhermojen kannalta (tsekkaahan postauksen viimeinen kuva  :D )

Aurinkoista keskiviikkoa
Johanna


Askit ovat kuin pieniä "paksuja" kauniita tauluja


Tämä Blue Ribbon-aski on yksi suosikkini


Toinen ehdoton suosikkini on tämä Grand Hotel-aski, on oikein ulkomaalainenkin ;D


Suosikkini yhteiskuvassa poseeraamassa paneelin päällä eteisessä.
Siinä ne nyt ovat pikkuruisina taideteoksina elämäämme sulostuttamassa.
Melkoisen helposti ne vain tippuvat ja olenkin laittanut askien takapuolelle pienen palan sinitarraa.

Tässä kuvassa on kunnon vanhanajan charmia.
Ihana tuo taustan sini-turkoosi sävy
Kaunis klassinen kuva ja väritys tässä askissa

Vielä yksi lempparini
Miettikäähän kuinka tylsiltä tulitikkuaskit nykyään näyttävät.
Kyllä ennen oli paremmin!
Espanjan eksotiikkaa
Tässähän on aivan kuin jonkun bändin nimi ja logo!
Voi jösses!!!
Liekö tämä "ihanuus" 70-luvulta, ainakin värimaailma viittaisi siihen suuntaan.
Tosimies käyttää Tohatsu-tikkuja.

Kukkuu!
Taas tulee jösses-sanalle käyttöä, vai mitä mieltä olette???
Melkoisen "vinkeä" kuvakulma tässä sukkahousumainoksessa ainakin on.
Eniten tässä ihmetyttää se, että tämä mainos lienee naisille suunnattu.
Olisi tainnut itseltä jäädä La Femmet kaupan hyllyyn...


Täydellinen jakkara

10.3.2013


Olen haaveillut tällaisesta metallisesta jakkarasta jo jonkin aikaa. Samantapaisia on toki myynnissä
myös uustuotantona, mutta tällaisena kaikkea vanhaa rakastavana nuukamuikkusena olen haaveillut
 törmääväni aitoon vanhaan jakkaraan. Ja kas, kuten usein muutenkin elämässä, toiveeni toteutui!
 "Törmäys" tapahtui parisen viikkoa sitten kirppiksellä.

Valtava harmooni ja siihen kuuluva unelmieni jakkara nököttivät kirppiksen nurkassa. Onneksi sain
myyjän taivuteltua siihen että jakkaran sai ostaa erikseen. Vanhaa harmoonia en edes minä olisi kotiini huolinut. Niinpä erotin "parin", jakkara pääsi uuteen rakastavaan kotiin ja nököttää nyt olkkarissamme, harmoonin myöhemmistä vaiheista minulla ei ole tietoa. Mittapuuni mukaan jakkaran hinta oli kirppis-ostokseksi melko kova, 25 euroa mutta se on täydellinen; juuri sopivan kulunut, musta, korkeus on
säädettävissä ja se painaa kuin synti.

Aivan ihana ja rentouttava viikonloppu takana. Olemme olleet sekä eilen että tänään mökillämme
saaressa. Kulkuvälineenä oli moottorikelkka. Seurana ystäväperhe, sapuskana grilliruokaa sekä
pannukahvia ja täytekakkua, nam :) Ja mikä parasta, maisemat ovat olleet upeat ja
aurinko paistanut pilvettömältä taivaalta. Ihana meri.

Johanna


Jakkaran päälle sopii paremmin kuin hyvin yksi lempimaljakoistani eli mattapintainen musta
kirppislöytö sekä kaunis kuivunut (ööh, jonkun kasvin) oksa



Jakkaran puinen istuinosa on kauniin kulunut ja patinoitunut.
Kuinkahan monet virret on mahdettu tälläkin jakkaralla istuen soittaa...


Japanifiilistä kotikonstein


Zenfiilistä kotikonstein


Nämä (ööh, jonkun kasvin) oksat ovat ikisuosikeitani sisutuksessa, toimii mukavasti monessa
paikassa


Loppukuvat ovatkin oodi tälle minulle toistaiseksi salaperäiselle kuivalle kasvinoksalle :)







Tanskalaista taikapölyä

8.3.2013


Kääk, olen viettänyt ilmeisesti blogihistoriani pisimmän bloggaustauon, edellinen postaukseni
on viime lauantailta! Takana onkin nyt lievästi sanottuna kiireinen viikko täynnä kaikkea jänskää.
Onneksi viikonloppu on kuitenkin alkamassa tuossa aivan jokusen tunnin kuluttua :)

Näihin tanskalaisen kodin kuviin törmäsin Sköna Hem-lehden nettisivuilla. Kerrassaan ihana koti.
En liene ainoa joka miettii että mitä kummallista sisustamisen taikapölyä noiden tanskalaisten
päälle onkaan satanut? Ja mistä sitä saa? ;D


Oikein hyvää naistenpäivää kaikille upeille naisille. Ollaan me vaan niin ihania, nautitaan siitä :)
Johanna



Tätä kuvaa minun täytyy ehdottomasti näyttää miehelleni vahvistukseksi siitä, etten
edellenkään ole ainoa joka rakastaa kuluneita ja rähjäisiä puupintoja...


Pökerryttävän upea asetelma!


Kauniin levollinen tunnelma makkarissa.
Tuo Piet Hein Eekin tapetti on upea lisä sisustukseen.


Kyllähän täällä nyt kelpaisi kylpeä!

Kaikki kuvat Sköna Hem

Ystävän työhuoneessa

2.3.2013


Voiko jonkun työhuone oikeasti näyttää tältä? Voi!

Palataan taas upeaan Sisustustalo Kodinonnen Johannan kotiin Raumalle, tällä kertaa työ-
huoneeseen. Työhuone noudattelee samaa upeaa, kaunista ja kuulasta värimaailmaa ja sisustusta
kuin muukin koti. Sisustuskin jo kadehdituttaa mutta kaiken kukkuraksi tiedän että työhuone
myös näyttää näin harmoniselta ja siistiltä lähes aina, epistä! Mietityttää vähäsen että mahtaisiko omakin järjenjuoksuni olla tällaisessa miljöössä hieman eri tasolla?


Kaunista viikonloppua
Johanna

Johannan keittiöön pääset kurkkaamaan tästä ja olkkariin tästä
Johanna kirjoittaa kahta blogia, Kodinonnen hetket  sekä OnnenHetket, käykäähän kurkkaamassa :)


Senkki on vanha rumilus joka muutettiin maalin avulla kaunottareksi.
Seinällä talon alkuperäiset piirustukset.


Melkoisen kaunis asetelma!


Upea kattokruunu on luksusta työhuoneessa.
Johanna kertoi etsineensä sopivaa kattokruunua ns, kissojen ja koirien kanssa kunnes löysi tämän
yksilön. Kruunun alkuperäinen väri oli kulta/ messinki mutta Johanna maalasi sen mustalla
mattaspraymaalilla, komea lopputulos!


Työhuoneesta on näkymä olohuoneen ja eteisen kautta siintävään keittiöön

Työhuoneen takana sijaitsee upea kirjastohuone.
Oma kakluuni työhuoneessa olisi kyllä ihana, voih!

Piknik-haaveilua

28.2.2013


Ystäväni Katin mukaan perjantaina alkaa kevät.
Perjantai on ensimmäinen päivä maaliskuuta ja maaliskuuhan on jo kevätkuukausi. Yritän kovasti
virittäytyä samalle aaltopituudelle ystäväni kanssa. Yritän myös jo näin etukäteen ohjelmoida aivoni kevätmoodiin, vaikka tiedän jo varmaksi että lunta lähes konkreettisestikin tulee tupaan :D Pääasia
kuitenkin on se, että valon määrä on lisääntynyt huimasti ja aurinkokin pilkahtelee piilostaan.

Jos ja kun kevät koittaa alkaa myös piknik-kausi. Näissä kuvissa olevilla tavaroilla ja herkuilla
saisikin jo melkoisen kauniin (ja epäterveellisen) piknikin aikaan. Voi kuinka odotankaan että
ulkona saa jälleen reippaasti siristellä silmiään ja poskeni punoittavat auringosta ja lämmöstä
eivätkä pakkasesta!

Kuvat on otettu Krista Keltasen Hento valo-workshopissa.
Kuvasatoa workshopista löytyy, 1, 2, 3, 4

Keväisin fiiliksin
Johanna



Okei, olisivathan nämä tyynyt kauniita piknikillä mutta tuskin malttaisin niitä ulos viedä...
Olkkariimme nämä sopisivat kyllä oivasti!


Vaaleansisinsessä värissä on lupausta keväästä


Voisihan tähän penkille terassilla tai puutarhassa pötkähtää vaikka lehtiä lukemaan


Uiuiui, RAKASTAN juustoja!!!
Tämä olisikin unelmieni lounas (ja aamupala, ja päivällinen, ja illallinen, ja välipala ja iltapala...)


Kotoamme löytyykin jo melkoinen kokoelma sinivalkoisia astioita, täytyy tehdä niistä postaus!


Voisin palan leipääkin juuston seuraksi nakertaa


Tai vaikka isommankin palan!


Vatsan- ja silmäniloa


Näitäkin kauniita vanhoja aterimia meltä löytyy sekä kotoa että varsinkin mökiltä.
Meriolosuhteissa nämä vanhat aterimet ovat osoittautuneet kaikkein kestävimmiksi ruostetta vastaan

Bjørg

25.2.2013


En varsinaisesti ole mikään koruihminen mutta hurmaannuin totaalisesti nähtyäni nämä upeat
kuvat Bjørgin sivuilla! Bjørg on norjalainen korumerkki jolla on todella vahva oma tyylinsä
sekä koruissa että visuaalisen ilmeen luomisessa. Kerrassaan pökerryttävän upeita kuvia
joissa mystiikkaa, kaunista synkkyyttä ja tarinoita läsnä.

Bjørgin sivuille pääset tästä


Kaunista alkanutta viikkoa
Johanna










Large Black Anatomic Heart

Tämä makaaberin kaunis käsintehty hopeinen kaulakoru on minun ehdoton suosikkini.

Kaikki kuvat Bjørg