Elämää, ei sen enempää... / Marjaana

6.10.2011

Olen ihan justiinsa 40-vuotias. Minulla on kolme kotia, 4 poikaa (kaksi omaa ja kaksi bonusta), ihana mies ja kasoittain liian pieniä vaatteita. Pääsääntöisesti asun Satakunnassa mäntymetsän keskellä isossa kivitalossa, mutta osan elämästämme vietämme Turun puolessa, rivitalossa,  lisäksi meillä on kesäkoti saaressa. Suuruusioperheemme kokoonpano vaihtelee ajankohdasta riippuen, niin kuin koko elämämme... Mutta eipähän ole tylsää... :-)

Opiskelin aikoinani kotimaista kirjallisuutta yliopistossa ja opetan työkseni. Lisäksi pyöritän verkkoputiikkia, DecoraFrameShopia päätyöni ohessa. Rakastan merta, sisustamista, Lappia, lehtiä, kirjoja, musiikkia, elokuvia, hyviä keskusteluja, lunta ja pakkasta, tuoreita kukkia, sienestämistä, lapsia...

Kirjoittelen mielelläni kaikesta, minua liikuttavasta - ja kuvaan myös. Kuvaaminen ei ole minun vahvimpia juttujani, mutta opettelen koko ajan lisää... niin pokkarikamerani ulottuvuuksia kuin Photoscape-ohjelmaakin...

Mielestäni täydellinen hetki on: lasi skumppaa kädessä (tai vaihtoehtoisesti punaviiniä,  sääolosuhteista riippuen), mies kyljessä ja edessä meri. Tässä hieman maistiaisia elämästäni.




Sisustaminen on intohimoni.


Suuruusioperheemme tuoreessa kuvassa. Kuva: Julia Santanen.

CV:ssäni lukee, että olen ollut opettajana Korvatunturin koulussa!!! Kuva: Elina Vaahensalo.

Olen vasta aloittelemassa puutarhan perustamista ja elämääni viherpeukalona. Syksyn 2011 satoa.


Kuopukseni muutaman vuoden takaa... Tämä kuva saa minut aina hymyilemään.

Kalevalan mukaan Kyllikki oli saariston kaunein nainen ja jakeli rukkasia ympäriinsä. Meidän Kyllikki on jo vanha ja hieman vaivainen lasikuitupotski, joka oikuttelee aina välillä, mutta kyyditsee  meidät  uskollisesti saareen kerta toisensa jälkeen.

Kemijoki. Asuin sen varrella viisi kuukautta elämästäni.

Meri kimmeltäää ja tuoksuu... mereltä! Nam.

Pionit, ruusut, krysanteemit, amaryllikset... Olen ollut nuorena naisena kiireapulaisena kukkakaupassa ja olen hulluna kukkiin - saatan laittaa viimeiset rahat tuoreisiin kukkiin ja vingutella sitten Visaa lopun edestä. :-)


6 kommenttia :

  1. Ihania kuvia Marjaana - siitä se lähtee!

    VastaaPoista
  2. Hienoa tunnelmaa, niin kielellisesti kuin kuvallisestikin luotuna. Onnea ja iloa syksyyn! Niin ja lykkyä kaupankäyntiin!

    VastaaPoista
  3. Hihii. Kiitos. :-) Eiköhän tässä Sanasirpa taivu tuohon kuvaamiseenkin. Ainakin joten kuten. Ja kiitos vielä, Julia, mainioista perhepotreteista!

    VastaaPoista
  4. Äh, kuuntelin liian tunnelmallista musiikkia samalla näitä katsellessa, että meinas tulla tippa linssiin.

    Pitäisi varmaan joskus oikeasti ottaa tuo oma kamera hyötykäyttöön ja tallettaa jotain muuta kuin kissanristiäisiä.

    Inspiroit juuri minua. Hieno kokoelma! :)

    VastaaPoista
  5. Kiitos Milla!!! Juuri niin! Elämä on täynnä pieniä ihmeitä. :-)

    VastaaPoista

Kiitos kommentistasi ♥